Presentació del II Concurs d'Innovació
  (17-05-2002)

Més de 3.000 persones han visitat avui les instal·lacions de la Fira de la Ciència que es celebrarà a s'Escorxador fins dissabte

El conseller d'Innovació i Energia Príam Villalonga i el Conseller d'Educació i Cultura Damià Pons presentaran demà el II Concurs d'Innovació Illes Balears 2002. La presentació es farà al recinte de la Fira de la Ciència instal·lat a la plaça de s'Escorxador de Palma. També hi assistiran el vicerector d'Investigació de la Universitat de les Illes Balears Eugeni Garcia, el director general d'R+D+I Enric Tortosa i el director de la Fundació IBIT Rafael Burriel.

El Concurs d'Innovació està dirigit a joves emprenedors de Balears que desitgin desenvolupar un projecte d'innovació. La presentació dels projectes es podrà fer entre el 20 i el 31 d'octubre a la Fundació IBIT. Es farà una selecció de les 3 millors idees amb un premi de 3.000 euros cada una. A més, l'idea més viable tindrà un premi de 30.000 euros per a la seva implantació empresarial.

Per altra banda, al llarg del dia d'avui prop de 3000 persones (entre alumnes procedents de 18 centres educatius, professors, investigadors i públic en general) han desfilat per les instal·lacions de la Fira de la Ciència. El President del Govern Francesc Antich ha inaugurat avui la Fira de la Ciència, acompanyat de nombroses autoritats, entre elles les presidentes dels Consells Insulars de Mallorca i d'Eivissa i Formentera, Maria Antonia Munar i Pilar Costa, respectivament; el Conseller d'Innovació i Energia Príam Villalonga i el rector de la UIB Llorenç Huguet. El President Antich ha destacat el fet que esdeveniments com els de la Fira serveixen per acostar la ciència a la societat. "Els pobles amb futur son aquells que inverteixin en educació", ha explicat. El Conseller d'Innovació, per la seva banda, ha valorat el nivell de participació de la comunitat del mon educatiu a la Fira de la Ciència.