Dossier de premsa III Setmana de la ciència
Data: 03/11/03

La Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació i la conselleria de Cultura i Educació presenten la Setmana de la Ciència que per tercer any consecutiu es celebra a les Illes Balears amb la col·laboració del Ministeri de Ciència i Tecnologia i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT). La Setmana de la Ciència té per objectius:

- Apropar a la societat els avanços científics i els nous coneixements.
- Proporcionar noves perspectives empresarials.
- Crear nous jaciments de feina.
- Obrir els espais d'investigació habitualment tancats al públic.
- Mostrar i promocionar el patrimoni cientificotècnic de les Illes Balears.
- Informar a la societat periòdicament sobre els resultats i les aplicacions de la investigació.

Per aconseguir aquests objectius, s'ha organitzat una àmplia oferta d'activitats a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, entre les quals aquest any destaca com a novetat el Primer Concurs de Fotografia Científica. Aquest concurs està adreçat a totes les persones o col·lectius de les Illes Balears interessats en la fotografia. El tema del concurs serà la ciència i la tecnologia en qualsevol de les seves expressions. Les tres modalitats en què es poden presentar les obres són: blanc i negre, color i fotografia digital. Hi haurà un primer premi únic i tres accèssits, un per a cada modalitat.

És també novetat d'aquesta edició la celebració d'activitats dirigides específicament al sector empresarial per afavorir una relació més estreta i incrementar l'intercanvi entre els científics i els empresaris. Entre d'altres, destacam la taula rodona que es celebrarà el proper dia 6 a la qual es presentaran els resultats d'investigació aplicada al sector privat, a la seu de la CAEB.

Altre de les novetats és el taller de generació d'idees que es celebrarà al Parc Bit, una actvitat que pot resultar molt profitós pel sector empresarial. El Parc ofereix entre els seus serveis una incubadora d'empreses. Una de les línies sobre les quals treballa és la detecció d'idees. Aquests tallers serviran per donar a conèixer tècniques de foment de la creativitat i de generació d'idees d'una forma lúdica als estudiants de les Illes Balears. Es duran a terme els dies 4,6, 11 i 13 de novembre.

Totes les activitats han estat organitzades amb vocació d'arribar a tota la ciutadania. Accions com aquestes permeten la difusió dels coneixements entre empreses, centres de recerca i societat en general. Un any més es posa en marxa una pàgina web específica: www.balearsfaciencia.org, amb la qual es podrà obtenir informació puntual de les activitats previstes i les cròniques de les ja celebrades, a més d'un espai on qualsevol pot aportar-hi la seva visió o els seus coneixements.

La III Setmana de la Ciència s'emmarca dins de l'objectiu 'difusió de la cultura científica' del I Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.

Està integrada en la proposta del fòrum europeu, Setmana Europea de la Ciència i la Tecnologia i de l'estatal Setmana Nacional de la Ciència i la Tecnologia. La Setmana de la Ciència se celebra del 3 al 16 de novembre conjuntament a la resta de ciutats de l'Estat i a Europa
PARTICIPANTS I ACTIVITATS

En total són 29 les institucions i organitzacions que participen a la Setmana de la Ciència; per illes, el nombre d'entitats participants és el següent:

 Mallorca: 14
 Menorca: 10
 Eivissa i Formentera: 5

Pel que fa a activitats, aquest any hi ha preparades un total de 252 distribuïdes per illes de la següent manera:

 Mallorca: 154
 Menorca: 73
 Eivissa i Formentera: 25

Les activitats es duran a terme entre els dies 3 i 16 de novembre. Aquestes són, per illes i organitzadores, les previstes:

Mallorca

 Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.
o Cinema científic als centres educatius. Del dia 3 al dia 16.
o Concurs de fotografia científica. Termini de presentació d'obres: del dia 3 de novembr

El racó del curiós
info@balearsfaciencia.org